СТАЦІОНАРНІ ПІДШИПНИКОВІ ВУЗЛИ

Підшипникові вузли застосовуються в таких галузях:

  • сільському господарстві і будівельній техніці, обладнанні для горнодобувної промисловості;
  • конвеєрному обладнанні;
  • насосах;
  • обладнанні для виробництва текстилю, паперу, деревообробній  промисловості;
  • машинах для упаковки;
  • металургії;

Підшипникові вузли складаються із  закріплюючого підшипника і корпуса. При температурі більше 100 град.С підшипник потребує обов'язкового змазування. Закріплюючий підшипник конструкції UC придатний для опор з постійним напрямом обертання вала, а при менших частотах обертання і навантаженнях і для опор із змінним напрямом обертання. Конструкція підшипника UK (внутрішнє кільце підшипника фіксується за допомогою закріплюючої втулки),  придатна для опор з перемінним напрямом обертання вала в тому числі і на підвищенних обертах і навантаженнях.

РАДІАЛЬНІ ШАРИКОПІДШИПНИКИ

Радіальні кулькові шарикопідшипники мають високу швидкість обертання, низький коефіціент тертя, малошумність що дозволяє  використовувати їх в більшості типів двигунів.   Застосовуються також в силових агрегатах, високошвидкісних редукторах, машинах для деревообробки, побутовому обладнанні. Підшипники призначенні для сприйняття переважно радіальних навантажень , називаються радіальними або радіально-упорними. В них нормальний кут контакту складає а< 45 градусів.

РАДІАЛЬНО-УПОРНІ ШАРИКОПІДШИПНИКИ

Радіально-упорні  шарикопідшипники використовуються у електродвигунах великого розміру, помпах, верстатних шпинделях. У разі, якщо вантажопідйомність одного підшипника є недостатньою, здійснюють  монтаж двох підшипників попарно. Радіально-упорні шарикопідшипники здатні сприймати односторонні осьові і радіальні навантаження. У випадку дії  осьових навантажень у дві сторони застосовують здвоєнні радіально-упорні шарикопідшипники. Здатність підшипника сприймати осьове навантаження характеризується кутом контакту в підшипнику. Чим більший кут контакту тим більше осьове навантаження може сприймати підшипник. У разі дії комбінованого навантаження, коли радіальне і осьове навантаження діє одночасно, як правило використовуються однорядні і здвоєнні радіально-упорні шарикопідшипники. Можуть також використовуватися роликопідшипники з циліндричними роликами типів: 12000, 42000, 52000, 62000 і 92000. У випадках коли осьове навантаження переважає над радіальним, використовують шарикові радіально-упорні підшипники з  3-ох і 4-х точковим контактом.

РАДІАЛЬНІ  РОЛИКОПІДШИПНИКИ

Радіальні роликопідшипники сприймають тільки радіальне навантаження.

УПОРНІ ШАРИКОПІДШИПНИКИ

Встановлюються на валах верстатів та в автомобілях. Призначенні для спирийняття виключно осьових навантажень при високих швидкостях.Упорний кульковий підшипник використовується в токарних і фрезерних верстатах, в різноманітних обертальних центрах, поворотних пристроях, системах зчеплення транспортних засобів, а також у вузлах кріплення валів. Підшипники призначенні для сприйняття переважно осьових навантажень, називаються упорними. Кут контакту складає а>= 45 градусів

СФЕРИЧНІ ШАРИКОПІДШИПНИКИ

Застосовуються в обладнанні з довгими валами, які піддаються деформації та перекосам. Сферичні шарикопідшипники бувають таких типів: - з конічним отвором.  Монтуються на закріплювальну або стяжну втулку, на конічну шийку валу.- з циліндричним отвором. Незабезпечення необхідної соосності посадкових місць  підшипника в корпусі викликає  перекос підшипників на  валу, вигин валу, підвищення динамічних навантажень на підшипник.  Для забезпечення нормальної роботи підшипника в таких умовах  рекомендують використовувати самовстановлюючі шарикопідшипники, а при більших навантаженням- сферичні роликопідшипники.

УПОРНІ РОЛИКОПІДШИПНИКИ

При особливо високих осьових навантаженнях застосовуються упорні роликопідшипники або упорно-радіальні сферичні роликопідшипники. 

ПІДШИПНИКИ З ПІДВИЩЕНОЮ ТОЧНІСТЮ

Для роботи у вузлах з високими швидкостями обертання, застосовуються шарикові підшипники, якщо навантаження тільки радіальне або радіально-упорні,  у випадку дії  комбінованого навантаження. Один з основних напрямків створення високооборотних підшипників є зменшення маси тіла кочення з  метою зниження центробіжних  сил. Конструктивно це можна виконати за рахунок зменшення розмірів тіл кочення з  одночасним збільшенням їх кількості в підшипнику. Для збільшення швидкості  і точності обертання необхідно використовувати підшипники виготовленні із високою точністю поверхні кочення.