Мастила бувають різного призначення і  виконують різне завдання.

Одним з найпоширеніших  типів мастил є  моторні мастила.

Робочі якості будь якого,  моторного масла , як синтетичного так і мінерального  першу чергу визначається його в'язкістю.

Величина в'язкості не є  постійною і змінюється залежно від температури масла. Ця залежість визначає температурний діапазон в межах якого це масло буде придатне для використання в двигуні. Тобто масло потрібно підбирати так, щоб його в'язкість при будь якій температурі навколишнього середовища залишалася в допустимих межах.

Якщо в морозну погоду мастило стане дуже густим (велика в'язкість) всередині остиглого двигуна, двигун не заведеться. Якщо масло стане дуже рідким (мала в'язкість) ,воно перестане виконувати функцію смазки, що може призвести до заклинювання двигуна.

Існує  єдина класифіція,  яка розроблена фахівцями дуже авторитетної організації - Товариства інженерів автомобілебудування (Society of Automobile Engineers), яку використовують для оптимального підбору масла відповідно до певних кліматичних умов території.

По суті ця класифікація  є  міжнародним стандартом, яка описує  вимоги до в'язкості моторних масел і методів її визначення.

В рамках стандарту SAE регламентуються і досліджуються такі параметри моторних масел:

1) Кінематична в'язкість

Вимірювання виконується при температурі +100 С і  взалежності від отриманого значення, мастила ділять на  декілька  класів.

2) Пускові властивості

Цей параметр показує  наскільки великий є  опір масла при запуску холодного двигуна і яка енергія необхідна для виходу на пускові обороти. Стандартні умови для вимірів: температура від -10 С до  + 35 С (залежно від класу масла по кінематичній в'язкості)

3) Прокачуваності

При визначенні даного параметра досліджується швидкість надходження масла до поверхонь між якими відбувається тертя в режимі холодного запуску і ймовірність  при цьому провертання вкладишів.

4) В'язкість при високій температурі

Оцінкою сукупності всіх перерахоаних властивостей масла  є  його клас.

Всього  в стандарті SAE  є 11 класів, щість з  них називають зимовими , а  п'ять літніми.

Для позначення класів використовують букву або двохзначне число,  а маркування зимових класів містиль літеру W.

Кожному із зимових класів  відповідає гранично низька температура, при якій масло зберігає прийнятну в'язкість:

0W - можна застосовувати при морозах : -35С - 30С.

5W - 35C -30 C

10W -25C -20C

15W -20C -15C

20W -15C - 10C

25W -10C - 5C

Літній клас відображає максимальну температуру  повітр'я при якій мастило буде зберігати свої функціональні властивості.

20:   допускається експлуатація при температурі +10 С +20 С

30:   +20С + 25С

40:  +35С + 40С

50:  +45С  +50С

60:  при температурах вище +50С

Таким чином чим більше число в позначенні, тим більша в'язкість масла.

Розшифровка марки 5W40

5W вказує на те, що дане  масло  буде зберігати свої характеристики при температурі -35С - 30С.

Клас 40 означає, що мастило залишається працездатним, тобто не розріджується остаточно, при температурі навколишнього середовища +35С  + 40С.